8½ kg haaste 12.11.2012 mennessä

sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Vähemmän ruokaa

Olen syönyt tähän asti aika vapaasti normaalia ruokaa ja herkkujakin. Kuten olen jo useamman kerran todennut, tykkään tosi paljon ruoasta. Olen pitänyt suurin piirtein kiinni säännöllisestä ateriarytmistä, eli arkipäivänä syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Jos lipsun siitä, huomaan illalla syöväni ihan turhan paljon tai turhan energiatiheää ruokaa. Tällä systeemillä olen saanut järkeistettyä ateriakokojani, päässyt herkkujen himoista eroon ja pudottanut lähes 15 kiloa painoa.

http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/fi_FI/lautasmalli/
Nyt kuitenkin paino on junnannut pidemmän aikaa samassa - tuskastuttavan pitkään. Olen syyttänyt siitä ajoittaisia herkutteluja, siidereitä ym. Näillä kaikilla on varmasti osansa siihen, että paino ei tipu, mutta eivät herkuttelut nyt ihan kaikkea selitä. Tällä viikolla törmäsin artikkeliin (en huomannut ottaa sitä silloin ylös, joten olen lähteeni hukannut...), missä sanottiin, että jokainen laihdutettu 15 kiloa vähentää energiantarvetta 500 kcal.

HÄH!

Kuinka turkasen vähän saan syödä, jos joskus saan kiloni kuriin? NYYYYYYH!

maailmanparasmina.blogspot.fi

Johtopäätöksenä: Syön liikaa tavallista ruokaa. Aamupalalta olen vähentänyt pois toisen leivän ja leivän päältä toisen juustosiivun. Pääaterioilla lautasmalli ei tarkoita kukkurallista lautasta, jossa puolet on kasviksia. Välipalalla ei tarvitse syödä sekä hedelmää että rahkaa että pähkinöitä. Eikä sitä siideriä ole lomallakaan pakko juoda montaa kertaa viikossa.

Onneksi sentään saan syödä ruokia, joista nautin. Jos ainoat ruokailoni tulisivat pikaruoasta ja pitsasta, niin en todellakaan saisi itsekuriani ikinä siihen malliin, että laihtuisin pysyvästi. Nyt sentään voin iloita, että painoni on vuoden ajan ollut laskusuhdanteessa koko ajan. Olen siitä pirun ylpeä, vaikka tuloksia olisi tietysti voinut tulla nopeamminkin.

Nyt kuitenkin nauttimaan siitä elämänilosta, eli lounaaksi kanalasagnea, salaattia ja raejuustoa. :)

PS. Koska lukijatilastojen mukaan joku tänne aina eksyy, niin lisäsin tuohon sivupalkkiin mahdollisuuden liittyä lukijaksi. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, että jätät kommentin. Julkaisen sen, kun olen tarkistanut, ettet ole kirjoittanut mitään yleisesti loukkaavaa tai yksityisyyttäni uhkaavaa.